סדר עדיפויות וריכוז הרצון

 

כידוע, זמנו, ממונו וכוחות גופו ונפשו של האדם מוגבלים. על כן, עליו להשתמש עימם עפ"י סדר העדיפויות היותר נכון ומבורר, שאכן יקדם בפועל את מה שראוי לקדם.

מה שמניע את האדם הוא הרצון, ומה שמניע את הרצון הוא התענוג. אדם לא יעשה אף תנועה אם לא בכדי לקבל ממנה תענוג, בין תענוג שמגיע תיכף ומיד ובין תענוג שיגיע לעתיד לבוא כו'.

אם כן, בכדי שהאדם יוכל לעלות את סדר העדיפות שלו לעדיפויות איכותיות יותר, הרי שעליו למצוא תענוג בדברים זכים, רוחניים ואידיאליים יותר, כאשר בראש צורם הינו היעד של "קרבת אלקים לי טוב";

בחירה לחיות חיי ביטול לשרת את מחשבת הבריאה, וזה ע"י אמונה והכרה באמיתותה.

כאשר סדר העדיפויות של האדם אינו מבורר ומובנה, זמנו וכוחותיו יתבזבזו לריק ויעדיו לא יושגו.

מיקוד בסדר העדיפויות וההתמדה בו, ירכזו את כל כוחות הגוף והנפש של האדם להשיג את יעדיו, ובכך יעלה מחיל אל חיל, ויקבל מן השמיים סדרי עדיפויות יותר ויותר מרוממים ונעלים, ועימם כוחות והשכלות להשיגם.

מיקוד בסדר העדיפויות מביא למיצוי שלם של הזמן והכוחות הגופניים והנפשיים.

לעומת זאת, חוסר מיקוד בסדר העדיפויות, הנובע מחוסר בהירות של הרצון, הנובע מחוסר בהירות של הדעת, יוביל להתשת הכוחות ולאיבוד הזמן, שהוא מן הדברים היותר יקרים בחיי האדם.

בכדי לייצר סדר עדיפויות מתוקן ונכון על האדם להתבונן הרבה עד אשר ישיג את המסקנות האמיתיות של תכלית מציאותו ושליחותו בעולם. את מסקנות אלו עליו להפנים בלבו וליצור עימם הזדהות שלמה: "כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו".

כאשר ה"ראש" של האדם יהיה מסודר ומיושב בדעתו, אזי כוחות הגוף והנפש ישרתוהו כראוי ויזכה למנוחה ושמחה.

 

אמנם, כאשר ה"ראש" של האדם מבולגן, חסר סדר, בלתי מבורר ומלא קונפליקטים, אזי כוחות הגוף והנפש יתפזרו לכל עבר יתישו את האדם ויחלו אותו ח"ו; אכזבותיו יערמו אחת על השנייה, הייאוש ימצא מקום קבע בנפשו, גופו יעשה יותר ויותר כבד ומזדקן, וכך אט אט יפסיד את חייו פשוטו כמשמעו.

 

בכל דבר ועניין בחיינו אנו זקוקים לסדר עדיפויות נכון; בשמירת הבריאות, בהשקעה בפרנסה, בטיפוח הזוגיות, בבחירת חינוך הילדים וכו', ואפילו בדברים זוטרים כגון בחירת עונות ומסלולי טיול או נתיבי השקעה לכספינו וכו'.

 

קל וחומר בן בנו של קל וחומר שעלינו לעשות סדר עדיפויות נכון ומדויק בכל מה שנוגע לבניין נשמתנו וחיינו הנצחיים.

 

סדר עדיפויות זה מורכב ומפורט כמובן ממכלול סדרי העדיפויות הנכונים שבכל נושא ועניין בחיינו.

 

סדר עדיפויות נכון מצריך בירור וראייה כוללת של האדם; אבחנה מדויקת היכן ממוקם בכל תחומי החיים; הבריאות, הזוגיות, הפרנסה, הרוחניות וכו'.

 

מתוך המצב ההווי עליו לבנות לבנה על לבנה עד אשר יזכה להקים אחוזה מפוארת, נפשית רוחנית ואף גשמית – אחוזה למען הכלל.

 

כמו כן, יש להקפיד כי היעדים שיוצבו תואמים לעובדות המציאות וליכולות האובייקטיביות של האדם, כמבואר בלשון הקבלה "אורות בכלים".

 

כאשר האדם יעבוד על פי סדר עדיפויות נכון, כוחותיו ישתמרו ויתעצמו והוא ילך ויתעלה בכל אשר יעשה.

 

 

מוזמנים לשתף

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר