בריאות טבעית – השפעת התזונה על אי פריון

השפעת התזונה על אי פריון

התמודדות עם אי פריון הינה חוויה כואבת ומאוד לא נעימה לזוג האוהב שרוצה להביא חיים חדשים לעולם ולהעניק את האהבה הטמונה בהם לילדיהם. ההשתוקקות להביא חיים חדשים לעולם הינה צורך נפשי מאוד עמוק של האדם האנושי, וממילא רצוי לאדם לעשות את כל אשר ביכולתו בכדי לפתור את הבעיה הזאת בדרך היותר נכונה אמיתית ומועילה.

בטרם נבוא לפרט את הסיבות  הטבעיות והשכיחות לחוסר פוריות של האישה והגבר, עלינו לדעת כי ישנם מקרים של חוסר פוריות הנובעים מסיבות נעלמות ופנימיות במחשבת הבורא, כגון: עקרותן של אמותינו הקדושות רחל ורבקה. והנה, על אף שהדבר קשה עלינו לאחוז באמונה ובשמחה! וכפי שמובא בהלכה:

א. "חייב אדם לברך על הרעה בדעת שלימה ובנפש חפצה כדרך שמברך בשמחה על הטובה, כי הרעה לעובדי השם היא שמחתם וטובתם, כיון שמקבל מאהבה מה שגזר עליו השם, נמצא שבקבלת רעה זו הוא עובד את השם, שהיא שמחה לו" (שו"ע או"ח סי' רכב ה"ג) (עיין בסולם, הקדמת ספר הזוהר אות קצח ואילך).

ב. "לעולם יהא אדם רגיל לומר: "כל מה דעביד רחמנא לטב עביד"" (שו"ע או"ח סי' רל ה"ה).

כעת, נבוא לביאור הסיבות הטבעיות הגורמות לחוסר פוריות – אלו שבידינו לשנות ולהחזיר לעצמנו את הפוריות!:

  1. עצירות כרונית:

כתב הרמב"ם (הלכות דעות פ"ד הי"ד): "..מי שמשהה נקביו (מתאפק בצרכיו) או מי שממעיו קשין – אפילו אכל מאכלות טובים ושמר עצמו על פי הרפואה, כל ימיו יהיו מכאובים וכוח תשש".

ככול שעובר הזמן והעצירות מתמשכת, כך נוצר לחץ על האברים הפנימיים; המעי הרוחבי צונח ולוחץ על הרחם החצוצרות והשחלות ומשבש את תפקודן.

החומרים המשלשלים למיניהם, הנמכרים בבתי המרקחת, אולי מספקים תוצאות מידיות של עזרה בשחרור העצירות, אך בד בבד הם מרעילים את הדם ומעמיסים עליו חומרי פסולת רעילים ומסרטנים.

טיפול טבעי בעצירות יהיה : תזונה נכונה, התעמלות לחיזוק שרירי הבטן, הרפית מתחים מהנפש, שתיית משקאות טבעיים המעודדים יציאה ובמקרי הצורך גם שטיפת מעיים עמוקה.

  1. תרופות:

נטילה תרופות (וגלולות) לאורך זמן גורמת באופן חד משמעי להרעלה של הדם! כפי שלא ניתן להיפטר מריח הסיגריות הבלוע וספוג בריפודי רכבו של אדם מעשן, כך התרופות ממלאות את הגוף ברעלים שנספגים בו ואינם יוצאים ממנו אלא ע"י תהליך ניקוי קיצוני ויסודי.  רעלים אלו פוגעים באיברים חיוניים מאוד הקשורים בתפקוד הכללי של הגוף בכלל ובמערכת הפוריות בפרט, כגון: בכבד, בכליות ובמערכת הגניקולוגית.

נשים הממשיכות ליטול תרופות אף בזמן הריונן, עלולות לגרום לעצמן תופעות לוואי מיותרות, קשיים בלידה ואף פגיעה קשה בבריאות התינוק.

  1. עישון:

כידוע, ישנם בסיגריות רעלים רבים מסוכנים ביותר (וכפי שכתוב על הקופסא עצמה מטעם משרד הבריאות). רעלים אלו כאמור יכולים לשבש את תפקודן של המערכות הפנימיות הקשורות בפוריות האישה ולפגוע באופן קשה ביותר בעובר עד כדי גרימת מומים ופיגור שכלי לעובר.

  1. עודף משקל:

עודף המשקל מכביד לוחץ ומעמיס על האיברים הפנימיים ובכך משבש את תפקודם ומוציאם מאיזון ותפקוד יעיל. שיבוש תפקוד האיברים עלול להוביל להפרעות במחזור החודשי ולהתפתחות מיומה, ובמקרה של הריון אף לגרום להפלה ח"ו.

  1. עקבים גבוהים:

הליכה קבועה ומרובה על עקבים גורמת ללחץ מיותר של  הבטן על הרחם ולשינויים פיסיולוגים נוספים – עובדה שבעקיפין מזיקה לתפקוד מערכת הפוריות.

  1. תזונה לקויה:

תזונה לקויה גורמת: מחד, לחוסרים במה שהגוף צריך בכדי לתפקד כראוי וביעילות (ולייצר פוריות), ממש כמו שרכב לא יכול לנסוע ללא השמנים והדלק הראויים לו. ומאידך, לצבירת רעלים אשר מכבידים מאוד על תפקוד האיברים ולאט לאט מחסירים מעוצמת ויעילות תפקודם ויחסי הגומלין ביניהם.

התזונה המודרנית הממוצעת, המלאה בחלבונים מן החי, תבלינים, מטוגנים, עודף סוכר ומלח, חריף, חומרי שימור טעם וריח וכו' וכו' – משבשים את האיזון הכימי וההורמונאלי של הגוף ועלולים לגרום לחוסר פוריות ולעקרות.

הטיפול הטבעי בחוסר פוריות מתחיל בחקירה אחר האבחנה היותר מדויקת לשורש הבעיה.

אח"כ על האדם לשוב לאורח חיים בריא עם כל הפרטים המשתמעים מכך, כאשר  המטרה היא:

א. לנקות את גופו מן הרעלים שהצטברו בו.

ב. למלאות את מאגרי גופו בחומרים החיוניים לבניינו ולתפקוד היעיל של איבריו.

ג. לאפשר ולספק לאברים את התנאים לחזור לתפקוד בריא, חזק, יעיל  והרמוני.

 

מוזמנים לשתף

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר