בעיית העיכול על פי הבריאות הטבעית

בעיית העיכול

כתב ד"ר רוברט ג'קסון בספרו חיים ללא מחלות (ע' 93):

"חשובה ביותר היא בעיית העיכול. ההרגל של עיכול עצלני מכונה בשם "אם רוב המחלות של המין האנושי". אולם ביסודו של דבר אין עיכול עצבני הרגל, כי אם תוצאה של הרגלים רעים. לפיכך זהו סימפטום" עכ"ל.

העיכול העצלני / עצבני הוא תופעה בלתי טבעית. תופעה זו אינה מצויה בקרב בעלי חיים ובקרב העמים הפרימיטיביים אשר אינם חשופים למגוון המאכלים של הציביליזציה.

האשם היחידי בבעיות העיכול הוא – הרגלי אכילה בלתי נכונים ונהירה אחר תרופות!

כמובן שבין הרגלי האכילה הבלתי נכונים, נכללת האכילה מתוך מקום נפשי בלתי מאוזן; הן אכילה בזמני מתח ולחץ והן אכילה מתוך תלות רגשית.

הכלל לשמירת משקל מאוזן ולשמירת הגוף נקי ובריא הוא – לדאוג שגופינו יפנה החוצה בכל יום ויום את אותה הכמות שהכניס בדיוק, לא פחות!

במידה והאדם יאכל מזונות בלתי ראויים, שאינם מתעכלים ומתפנים כראוי מן הגוף, אזי יוקשה על הגוף פינוים, ועם הזמן ילכו ויצטברו בו חומרי הפסולת של העיכול הקלוקל, וירעילו את דמו.

על כן, עלינו לדאוג לאכול מזונות; שמחד, אינם מקשים ומכבידים על העיכול. ומאידך, אף מסייעים לגוף לפנות ממנו את רעליו. המזונות העיקריים המסוגלים לניקוי זה הם העלים הירוקים למיניהם.

בכדי להימנע מבעיות העיכול על האדם להקפיד על פעילות גופנית ועל התפנות בזמנה. אדם שאינו מתעמל ושאינו מתפנה בזמן הטבעי שמסמן לו גופו, גוזר על עצמו חולאים במו ידיו, על אחת כמה וכמה אם גם תזונתו גרועה.

התאפקות, משבשת את דיוקה ויציבותה של מערכת העיכול, וממילא קל להבין מהיכן נוצר העיכול העצלני / עצבני.

הגרוע ביותר הוא השימוש בתרופות ובמשלשלים ל"העלמת" בעיות העיכול. אלו האחרונים רק הולכים ומשבשים את תפקודם של איברי מערכת העיכול יותר ויותר, ומוסיפים רעילות לגוף ותכונות עצלות לנפש.

זו היא בעצם תנועת מעגל חולנית אינסופית הגורמת להרעלה כרונית של הגוף.

אין ספק כי הבורות היותר ראויה להיקרא בשם בורות היא כאשר האדם חש מחושי עיכול, נוטל תרופות בכדי "להרגיע" את מכאוביו, וכעת כאשר "נעלמו" מכאוביו הוא שב לאותה הנהגת אכילה קלוקלת שהביאה את מחושיו לכתחילה.

הנהגה זו גורמת לגירויים מתמשכים לאברי הגוף העלולים להסתיים בדלקות, במחלות כרוניות ובגידולים סרטניים רח"ל.

כמו כן, הנהגה זו גורמת לעצלות העיכול ולהשתלשלות הנובעת מכך כנ"ל.

אינם קיימים מועדים קבועים לריקון המעיים. מועדים אלו עלולים להשתנות. לכן, החוק הוא כי: המועד המתאים ביותר לריקון המעיים הוא הרגע בו הטבע דורש זאת. התעלמות מכך תוליד בעיות כנ"ל, כלומר הקטנת כושר הפעולה, הן של אברי העיכול והן של איברים אחרים.

לסיכום: על האדם לדאוג לאכול מזונות בריאים ומלאים, בעלי סיבים תזונתיים, לדאוג לפנות מגופו בזמן את אותה כמות שהכניס אליו, ולא לאכול במצבי מתח ולחץ או תלות רגשית. בכך מובטח לו שלא יסבול מבעיות עיכול, שהרי 'הקב"ה ברא את האדם שלם והמה בקשו חשבונות רבים'.

 

מוזמנים לשתף

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר