חרדות- למה הן באות

כאשר חיבור האדם לעצמו מעורער (כלומר; הוא אינו מעריך, אוהב ומאמין בעצמו מספיק), וכאשר דרך החיים ומטרתם אינם ברורים לו ( כלומר; שאינו חי עפ"י כישרונותיו הייחודיים והיעדים הראויים לו), אזי גם מחשבותיו, רגשותיו ומעשיו נהיים מבולבלים, ומעיקים עליו במידה זו או אחרת, עד כדי הפרעות נפש של ממש, כגון; חרדות ועוד.

(חרדות יכולות לנבוע אצל ילדים גם מדמיון; מסרטים שראו, מחוויות שחוו בעצמם או  שראו אצל אחרים וכו' – העיקר שצריך לדעת הוא, שיש הגיון שכלי מסויים מאחורי החרדות. הגיון זה אמנם "מעוות" או " תוהי" בשפה המקצועית, ולכן כאשר נדע לבררו, נוכל בקלות להיפטר מחרדות ו – OCD אצל ילדים, כפי שאנו רואים בקליניקה מדי שבוע).

כאשר הערעור הפנימי של האדם גדול, כאשר ראשו מלא באמונות, ידיעות ודעות כוזבות (כלומר חשיבתו לא נכונה), וכאשר אינו מטפל בעצמו בזמן  טיפול שורשי ואמיתי (המאתר ומסיר את הסיבה למצבו), אזי יכולות להתפתח אצלו הפרעות נפש, כגון: תלות רגשית, התמכרויות, הפרעות אישיות, דכאונות, חרדות, OCD, ואפילו מחלות נפש, כגון: מאניה דיפרסיה וסכיזופרניה.

הפרעות הנפש הללו משפיעות לרעה על בריאותו הגופנית של האדם, מכיוון שיש בין הגוף לנפש קשר הדוק כידוע.

לצערנו הרב, הרבה מהציבור, כולל ילדים, סובלים מחרדות, התמכרויות, OCD וכו'.

עלינו לדעת שאי טיפול בנפש בזמן ו/או נטילת תרופות ללא טיפול קוגניטיבי שורשי, לא רק שלא יפתרו את הבעיה באמת ולצמיתות אלא גם ישפיעו לשלילה על הגוף, באופן שיכול להביא לאסטמה של העור, לסכרת נעורים, לפסוריאזיס וכד'.

המשותף למכלול ההפרעות הנפשיות הוא צורת חשיבה לא נכונה, המולידה רגשות שליליים של האדם, כלפי עצמו, כלפי הסביבה וכלפי עצם החיים.

בירור וטיפול נכון בנפש, המתמקד בחיזוק העצמיות של האדם ובשינוי המאפיינים המוטעים בחשיבתו, יאפשרו לאדם ולמשפחתו להיפטר תוך זמן קצר יחסית מהמעמסה  המכבידה של ההפרעה וממילא להימנע מההשלכות של תחלואי הגוף השונים.

מוזמנים לשתף

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר