הרגלי תזונה בלתי נכונים על פי הרפואה הטבעית

הרגלי תזונה בלתי נכונים

רוב רובה של תזונת האדם ה"מודרני" הינה תזונה מלאכותית הגורמת נזקים חמורים לגוף האדם.

לא זו אף זו,  בני האדם בדורנו מורגלים ומשועבדים למכלול של הרגלי תזונה בלתי נכונים, ביניהם תיבול המזונות – הכל בכדי שיהיה כמה שיותר טעים ומגרה.

מחד, אכן  יש עניין שסעודתו של האדם תהא ערבה לנפשו (גם אם הדבר כרוך במעט תיבול), אולם מאידך עלינו לזכור כי אין התבלינים מספקים שום צורך פיסיולוגי טבעי לגופנו.

ד"ר רוברט ג'קסון כתב בספרו 'חיים ללא מחלות' כי:

"התשוקה לתבלין במזונות אינה טמונה בטבע האדם; הרגל המאכלים המתובלים נרכש על ידי אנשי הציוויליזציה. לפיכך זהו הרגל בלתי טבעי".

קיבתנו אינה מיועדת להכיל בתוכה תבלינים כגון: חריף, מלח, פלפל, פפריקה, כורכום וכו'.

כאשר אנו מכניסים לקיבתנו תבלינים בכמות עודפת, התפקוד שלה משתבש ונוצר בה גירוי מתמשך אשר גורם בקלות לדלקת בדפנות הקיבה, אח"כ לכיב קיבה ואח"כ לסרטן הקיבה רח"ל. כלומר, יש כאן פעולה הצטברותית, הנותנת את אותותיה במוקדם או במאוחר.

ישנו חוק יסודי בתורת הבריאות הטבעית:  "אחרי כל פעולה באה תגובה, הנמשכת זמן רב יותר מהפעולה עצמה" – עובדה זו נשארת בתוקפה לגבי כל אמצעי הגירוי המלאכותיים – פעולתם הסופית היא מדכאת ומשתקת.

אם נחקור היטב נגלה כי רובם של החולים במחלות הנ"ל הם חובבי מזונות חריפים, עליהם כתב הרמב"ם זצ"ל (דעות פ"ב ה"א): "חולי הגוף, טועמין המר מתוק והמתוק מר".

בר סמכא מפורסם בתחום התזונה, ד"ר קלוג, אמר בדבר התבלין:

"האדם הוא היצור החי היחידי המאבד עצמו לדעת על ידי הרעלה בזה, שהוא מקלקל את מזונו בטרם יאכלנו".

פעולה מזיקה עוד יותר מהתבלין היא החדרת כל מיני המשקאות השונים מלבד מים טהורים לגופינו: קפה, תה, אלכוהול, מוגזים, "משקאות טבעיים" , קקאו, חלב וכד'. כל אלו מגרים את דפנות הקיבה, מכווצים את בלוטות ההפרשה שלה ומשבשים את תפקודה, זאת עד אשר נגרמת דלקת הולכת ומחריפה כנ"ל.

המשקאות המעוררים למיניהם מגרים את הקיבה על ידי אמצעים מלאכותיים כגון: האלקלואיד החזק, הקופאין שבקפה והתה וכו', ועל ידי כך הקיבה מאבדת את כושרה להגיב על מעורר טבעי.

ההחלשה וההתשה של העצבים על ידי הגירויים המלאכותיים גורמת לאדם לתחושות שליליות, כגון: חולשה ועצבנות, הרגשות אלו אינן חולפות עד אשר האדם לוקח מנה נוספת של גירוי מלאכותי. כך הדבר נמשך עד אשר נוצרת דלקת.

כעת, כמובן הכאבים לא נעימים לאדם, אז במקום לשנות את הרגלי תזונתו ולאפשר לגופו לרפא את עצמו, הוא לוקח תרופות להשתיק את הסימפטומים. אמנם, כבר ידעת, כי בזה המעשה האווילי, הוא גורם לדלקת להפוך לכיב ואח"כ לסרטן ח"ו.

מיותר לומר, שאם המשקאות המלאכותיים למיניהם מזיקים ובלתי מועילים לגוף הבריא והנורמאלי, כל שכן שאינם מועילים ומזיקים לגופם המתפתח של ילדינו!!! רק אמצעים טבעיים עשויים לעורר את הגוף לעבודה בונה!

הרגל תזונה גרוע נוסף הוא ההרכבים הלא מתאימים של הארוחות. בני האדם משלבים בארוחתם מזונות שאינם ניתנים לאיחוד ועיכול מכיוון שזקוקים למיצי עיכול שונים ומנוגדים זה לזה. בכך הם בעצם מכבידים מאוד על העיכול, מונעים אותו וגורמים למזון לתסוס ולהירקב בקיבה.

רוב בני האדם משלבים בארוחתם חלבון ועמילן. שני אבות המזון הללו זקוקים למיצי עיכול שונים. כאשר מיצי העיכול החומציים ישוחררו בקיבה לעיכול החלבונים יישארו העמילנים ללא עיכול וילכו וירקיבו.

כמו כן, לגבי אכילת פירות מתוקים עם פירות חומציים – שילוב זה הינו בלתי מוצלח ומשבש את תהליך העיכול.

הרגל תזונה גרוע נוסף הוא הבליעה העצבנית והחפוזה של המזונות. מזונות עמילניים אינם מתעכלים באמצעות מיצי הקיבה אלא באמצעות הפטיאלין המופרש מהרוק בשעת הלעיסה, אולם הרוק יוכל להתערבב עם העמילן רק כאשר הלעיסה נעשית בצורה יסודית ולא חפוזה. עמילן שיגיע לקיבה ללא פטיאלין ישהה שם ללא עיכול ויהפך לאלכוהול ולחומצות מזיקות.

הרגל תזונה גרוע נוסף הוא האכילה המופרזת. גופנו אינו מסוגל ואינו מוכן לקלוט מזון בכמות יותר גדולה ממה שדרוש לו לגידוליו ולקיומן של רקמותיו. עודף המזון שנשאר בגוף נאגר בו בצורת שומן ודורש מאמץ רב מצד האברים והשקעת אנרגיה רבה בכדי להיפטר מהחומרים המיותרים האלה.

המזון העודף שנאכל בעצם נוטל מהגוף יותר כוחות מאשר נתן לו.

סיכום:

מנינו במאמר זה מס' הרגלי תזונה בלתי נכונים הגורמים למחלות: תבלינים, משקאות מלאכותיים, הרכבי מזון בלתי נכונים, אכילה חפוזה ואכילה עודפת. אין ספק כי מי שיקפיד על תיקון הנהגת בריאותו בעניינים אלו יחוש שיפור ניכר במצבו הבריאותי.

בריאות איתנה ורפואה שלימה לכל בית ישראל אמן ואמן.

מוזמנים לשתף

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר

רוצה להצטרף לקהילה שלנו?

מעוניינים לקבל למייל תכנים וטיפים מעשירים בנושא בריאות הגוף והנפש? 

השאירו פרטים ונהיה בקשר